marți, 4 ianuarie 2011

Lecțiile lui 2010

Ce am învățat anul trecut? În afară de tehnici NLP, spiritualitate budhistă și hindusă, organizări de vernisaje, medieri de conflicte și sisteme de motivare ”ieșite din cutie”…

Am învățat că niciodată nu voi termina de învățat.

Că iubirea este complet imprevizibilă și neașteptată. Că este inepuizabilă dacă este lăsată liberă.

Am învățat că pentru a putea să te bucuri de prezent, e important să te eliberezi de trecut complet. E ca și cum aș fi un vas care se umple și dacă nu e golit din când în când, nu mai intră nimic nou.

Am învățat că smerenia și umilința sunt două lucruri diferite. Că atunci când ești smerit, nu ești și umil, iar dacă ești umil nu înseamnă neapărat că ești smerit. Printre altele pentru că umilința poate să fie o aroganță bine deghizată.

Am învățat că drumul meu în viață este să îi ajut pe alții să își găsească drumul și calea. Și am mai învățat că pot face asta dar că rezultatul de cele mai multe ori nu este așa cum îmi imaginez eu. Încă nu m-am eliberat complet de așteptările legate de rezultat, poate voi reuși să învăț acest lucru în 2011.

Am învățat că acasă este acolo unde se simte bine sufletul, numai că dacă sufletul e împărțit, iar bucăți din el sunt lăsate sau abandonate în prea multe locuri, atunci nicăieri nu este acasă.

Am învățat din nou să fiu copil și să las copilul din mine să se bucure de joacă.

Am învățat cu adevărat cum este să comunici la nivel profund cu un animal. Este posibil, iar dialogul poate fi de ajutor reciproc.

Am învățat cum pot da o direcție creativității prin tehnici specifice, atunci când aceasta se află în impas.

Am învățat care este diferența dintre ”a pierde controlul” și ”a lăsa lucrurile să se întâmple”.

Sunt și altele, cu siguranță. Pentru că toate provocările, schimbările, creșterile și obstacolele lui 2010 au pus o presiune incredibilă și ne-au determinat pe toți să învățăm mai mult decât am fi făcut-o în condițiile anilor trecuți. Mie, cel puțin, așa mi s-a întâmplat.

3 comentarii:

  1. they say home is where your heart is.
    Am învăţat că te descurci şi ţi-e folosit farmecul circa 15 minute. După accea, însă, ar fii bine să ştii ceva.
    Am învăţat că trebiue să te desparţi de cei dragi cu cuvinte calde; s-ar putea să fie ultima oară când îi vezi.Am învăţat că poţi continua încă mult timp după ce ai spus că nu mai poţi.Am învăţat că doi oameni pot privi acelaşi lucru şi pot vedea ceva total diferit.Am învăţat că scrisul ca şi vorbitul, pot linişti durerile sufleteşti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Alexandra. Te invit si pe goals2life.ro

    RăspundețiȘtergere